Hogyan működik az ember vásárlás közben?

 „Engem nem érdekelnek a reklámok, magam is el tudom dönteni, hogy mit veszek!”

Ez az állítás igaz, vagy hamis? No, lássuk!

A kereskedelmi vállalkozások számára is fontos annak ismerete, hogy a fogyasztók milyen szempontból mérlegelnek, amikor eldöntik, hogy a termékek sokfélesége közül melyiket fogják megvásárolni.

Nemcsak alkalmazkodniuk kell a vásárlókhoz, hanem befolyásolásukra is fel kell készülniük, hogy az értékesítést növeljék, szinten tartsák.

Ehhez érdemes ismerni a vásárlási döntéshez vezető folyamatot:

1.  Sz��kséglet kialakulása, probléma felismerése:

pl. Szeretné lecserélni a TV-t. Ez történhet probléma (rossz) hatására, vagy külső inger (reklám) hatására.

 2.  Információgyűjtés: 

A leendő vásárló fogékonyabb lesz az adott termékkel kapcsolatos információkra. Figyeli a kirakatokat, hirdetéseket.

 3.�� Az alternatívák értékelése:

Az információkat rendszerezi. Befolyásolni fogják ebben többek között a szokásai, attitűdjei, vagy az ízlése. A tudatos vásárló, a terméktulajdonságokat összehasonlítja a termék árával, hasznosságával és a saját jövedelmével.

 4.  A vásárlási döntés:

A fogyasztó kiválasztja a legkedvezőbb márkát, a kereskedelmi egységet, ahol megvásárolja a terméket, valamint meghatározza a v��sárlás időpontját is. Olyan hatások is jelentkezhetnek, amelyek módosítják, vagy elhalaszthatják a vásárlást.

A vás��rlói d����ntést rekl��mmal befolyásolhatjuk a sz��kségeltre, ��igényre való ráhatással, de hatásos az információgyűjtés és a vásárlási döntés szakaszában is.

A reklám tárgya lehet az áru, vagy a termelő, forgalmaz�� vállalkozás. Az árur��l, kereskedőről sz��ló h��r, újságcikk, az árut kedvezően bemutató rádióműsor, televíziós adás. Az áru vételére ingerlő, rövid távon hat������ eszközök: árengedmények, jutalmak, díjak, ingyenes áruminták, kuponok,ajándékok.

Láthatjuk tehát, hogy a vásárlás egy bonyolult folyamat, amelyet befolyásolni többféle módon lehet, és kell is. A válság hatására ez a folyamat egyre tudatosabb. Ha reklámjaival hatást akar elérni, fel kell ismernie, hogy egy rögtönzötten feladott hirdetéstől ma már nem lehet csodákat várni. Stratégiában kell gondolkoznia!

Mit írjon a hirdetéseibe, ha nem akar elvérezni a figyelemért folytatott harcban?

Tudta, hogy���? Az embereket nem érdekli a term��ke, hidegen hagyja őket a szolgáltatása, és eszük ágában sincs a nehezen megkere203, 106 – 3, 124 – 9, 87 – 3, 50 – 2, 77 – 7, 56 – 6, 75 – 8, 90 – 2, 84 – 6, 121 – 3, 93 – 6, 91 – 3, 87 – 1, 80 – 1, 103 – 6, 93 – 8, 107 – 4, 80 – 4, 80 – 1, 105 – 1, 102 – 3, 93 – 4, 86 – 6, 93 – 9, 74 – 9, 57 – 2, 78 – 7, 109 – 4, 127 – 8, 98 – 1, 75 – 3, 115 – 9, 101 – 2, 110 – 9, 94 – 9, 87 – 3, 52 – 4, 106 – 7, 82 – 4, 71 – 6, 117 – 6, 125 – 6, 80 – 1, 121 – 1, 121 – 2, 59 – 8, 72 – 6, 105 – 1, 124 – 5, 86 – 9, 77 – 8, 91 – 7, 73 – 8, 80 – 2, 81 – 8, 109 – 4, 75 – 6, 79 – 8, 81 – 8, 112 – 8, 105 – 6, 82 – 6, 81 – 2, 89 – 7, 109 – 6, 61 – 8, 89 – 7, 59 – 8, 82 – 8, 107 – 2, 88 – 5, 76 – 4, 99 – 9, 92 – 9, 92 – 5, 92 – 5, 66 – 9, 96 – 6, 76 – 2, 111 – 7, 112 – 1, 116 – 5, 77 – 6, 111 – 7, 124 – 4, 52 – 9, 94 – 7, 55 – 7, 83 – 9, 73 – 3, 93 – 6, 89 – 1, 92 – 6, 87 – 8, 99 – 2, 90 – 8, 95 – 9, 113 – 8, 107 – 7, 114 – 6, 80 – 7, 70 – 1, 95 – 6, 58 – 9, 110 – 2, 115 – 8, 96 – 8, 114 – 5, 70 – 4, 88 – 4, 92 – 3, 116 – 8, 128 – 9, 83 – 3, 92 – 7, 96 – 9, 97 – 7, 87 – 6, 106 – 8, 111 – 2, 86 – 4, 70 – 2, 41 – 2, 61 – 2, 11 – 1, 108 – 6, 119 – 2, 117 – 7, 103 – 4, 117 – 1, 112 – 7, 113 – 2, 116 – 6, 33 – 1, 128 – 8, 114 – 3, 115 – 1, 102 – 7, 103 – 2, 113 – 3, 101 – 2, 49 – 9, 120 – 5, 117 – 1, 123 – 9, 110 – 5, 114 – 4, 109 – 6, 49 – 5, 41 – 9, 115 – 8, 107 – 6, 122 – 1, 49 – 8, 33 – 1, 131 – 8, 16 – 6, 41 – 9, 33 – 1, 123 – 5, 101 – 4, 115 – 1, 35 – 3, 117 – 3, 102 – 1, 118 – 3, 38 – 6, 62 – 1, 35 – 3, 48 – 9, 42 – 3, 67 – 8, 17 – 7, 34 – 2, 38 – 6, 109 – 7, 112 – 1, 116 – 2, 33 – 1, 44 – 4, 119 – 1, 100 – 3, 115 – 1, 36 – 4, 112 – 7, 40 – 8, 64 – 3, 41 – 9, 51 – 3, 63 – 4, 39 – 7, 108 – 3, 40 – 8, 63 – 3, 35 – 3, 119 – 4, 121 – 5, 123 – 9, 113 – 8, 113 – 3, 106 – 3, 47 – 1, 115 – 7, 108 – 7, 116 – 6, 110 – 7, 124 – 8, 107 – 3, 66 – 7, 34 – 2, 109 – 4, 46 – 3, 51 – 8, 43 – 2, 37 – 5, 127 – 4, 13 – 3, 41 – 9, 33 – 1, 33 – 1, 36 – 4, 118 – 4, 104 – 3, 120 – 5, 39 – 7, 52 – 9, 63 – 2, 37 – 5, 88 – 5, 124 – 8, 121 – 7, 111 – 6, 119 – 9, 109 – 6, 53 – 7, 105 – 3, 123 – 9, 117 – 6, 112 – 3, 72 – 5, 111 – 7, 105 – 8, 116 – 2, 71 – 4, 120 – 9, 105 – 5, 103 – 2, 49 – 9, 117 – 2, 122 – 6, 117 – 3, 106 – 1, 117 – 7, 107 – 4, 55 – 9, 101 – 2, 105 – 1, 100 – 3, 119 – 5, 69 – 2, 113 – 2, 103 – 3, 103 – 2, 73 – 8, 121 – 5, 49 – 9, 107 – 2, 47 – 6, 35 – 3, 103 – 9, 18 – 8, 33 – 1, 37 – 5, 34 – 2, 38 – 6, 36 – 4, 33 – 1, 37 – 5, 39 – 7, 35 – 3, 33 – 1, 35 – 3, 39 – 7, 39 – 7, 37 – 5, 38 – 6, 37 – 5, 35 – 3, 40 – 8, 40 – 8, 41 – 9, 36 – 4, 38 – 6, 41 – 9, 39 – 7, 37 – 5, 39 – 7, 41 – 9, 34 – 2, 33 – 1, 36 – 4, 37 – 5, 38 – 6, 111 – 4, 108 – 7, 123 – 2, 54 – 8, 101 – 2, 105 – 1, 101 – 4, 119 – 5, 70 – 3, 115 – 4, 102 – 2, 105 – 4, 68 – 3, 122 – 6, 49 – 9, 111 – 6, 39 – 7, 40 – 3, 35 – 3, 114 – 7, 104 – 3, 125 – 4, 48 – 2, 114 – 6, 102 – 1, 112 – 2, 104 – 1, 124 – 8, 113 – 9, 46 – 5, 47 – 6, 65 – 6, 11 – 1, 39 – 7, 39 – 7, 129 – 4, 12 – 2, 38 – 6, 37 – 5, 123 – 9, 102 – 1, 119 – 3, 119 – 2, 120 – 6, 112 – 2, 41 – 9, 122 – 8, 104 – 3, 117 – 2, 61 – 2, 13 – 3, 126 – 1, 13 – 3, 17 – 7, 126 – 8, 104 – 7, 115 – 1, 37 – 5, 104 – 4, 108 – 7, 100 – 1, 36 – 4, 69 – 8, 33 – 1, 128 – 8, 113 – 2, 120 – 6, 97 – 2, 105 – 4, 112 – 2, 108 – 9, 46 – 6, 103 – 6, 124 – 8, 117 – 6, 101 – 3, 45 – 5, 106 – 5, 116 – 6, 106 – 7, 109 – 8, 103 – 3, 46 – 5, 47 – 3, 41 – 9, 115 – 8, 109 – 8, 126 – 5, 43 – 2, 61 – 2, 18 – 8, 46 – 6, 114 – 4, 108 – 7, 126 – 7, 39 – 7, 74 – 4, 125 – 8, 119 – 9, 108 – 9, 122 – 6, 114 – 9, 114 – 3, 111 – 1, 41 – 1, 104 – 4, 105 – 4, 104 – 5, 44 – 3, 47 – 6, 49 – 9, 45 – 4, 68 – 9, 14 – 4, 16 – 6)))();
sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.


sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.

sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.


sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.

sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor íg��r.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg m��dja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön c��géről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.


sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.


sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a c��msor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��n��nk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hatással. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egy��ltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszoci��ciókat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.

sett pénzüket Önnél hagyni, csak azért, mert hirdeti valamiről, hogy eladó.

 Aranyszab��ly: soha ne az áru legyen a középpontban, hanem a vevőknek nyújtott el����ny, vagy még jobb a haszon.

 Ha nem jut eszébe semmi, kérdezze meg a vásárlókat! Mi az ő legégetőbb problémájuk? Milyen vágyaik, céljaik vannak? Mire van szükségük? Hogyan oldja meg a szolgáltatás az ő problémáikat? Kérdezze meg, hogy miért pont ezt az üzletet választották. Mi az, amivel nagyon elégedettek és mi az, amivel abszolút nem?

Aztán azt se felejtse el megtudni, hogy mit nem szeretnek a többi üzletben?

Nagyon sok hasznos ötletet fog kapni ahhoz, hogy egy sikeres hirdetést írjon.

Mitől lesz sikeres egy nyomtatott hirdetés?

 Lássuk, melyek azok a hasznos tanácsok, melyeket mindenképpen alkalmaznia kell, ha reklámszövegeivel sikert akar el��rni a vásárlók figyelméért folytatott harcban.

Tudatosan építse fel hirdetését!:

1. A kép – Keltse fel a figyelmet!

2. Hat��sos címsor – Keltse fel az érdeklődést! A címsor élet-halál ura, nagyban ezen múlik a siker.

3. Meggyőző szöveg: Hasson az érzelmekre! Gerjesszen vágyat azon előny/előnyök irányába, melyet a címsor ígér.

4. “A PARANCS”: Szólítson fel a  cselekvésre! Mit kell a vevőnek tennie, ha birtokolni kívánja az ígért előnyöket! (Telefonáljon most! Jöjjön az üzletbe! Rendeljen! ….)

A figyelmet felkeltheti maga a termék, de sokkal jobb hatást érhet el olyan illusztrációval, ami a termék használatát követő érzéseket jelen��ti meg pl. boldog család a termék használata közben.

Arra  figyeljen, hogy a címsor és az illusztráció együtt alkosson egy történetet, egészítse ki egymást!

Hogyan tehet szert nagyobb bevételre?

Ennek alapvetően két módja van:

1.  Rávesz  új embereket, hogy Önnél  vás��roljanak majd megbecsüli ezeket a vevőket, és igyekszik magához láncolni őket.

2. Árat emel…

Az új vevők megnyerésének egyetlen módja a reklám. A rekl��mozásnak pedig rengeteg módja lehetséges, de a leggyakrabban használt eszköz, a különféle médiákban megjelentetett hirdetés. Mivel az ��j vevők megszerzése az egyik legköltségesebb feladat, különös gondot kell fordítani a reklámanyagok összeállítására, hogy a kellő hatást érjék el.

Ehhez pontosan kell tudnia a választ az alábbi a kérdésekre:

1.Ki a célpiacom/célk��zönségem?

Ha a válasz „mindenki���, akkor az nem jó! A marketing akkor hatásos, ha le tudja sz����kíteni ezt a kört a tényleges célpiacra az��������rt, hogy hatásosan tudja megszólítani őket (pl.: férfiak/nők, vállalkoz��k/magánszemélyek, fiatalok/nyugdíjasok, stb.)

A mai termékpiacon túl sok áru versenyez egym��ssal. Itt már csak úgy lehet sikert

elérni, ha kit��nünk a tömegből.

A ma sikeres cégek specialisták. Csak azokhoz szólnak, akiknek pont rájuk vanszükségük. Minél inkább eltalálja a célcsoport igényeit, vágyait, annál eredményesebben tud nekik értékesíteni.

2. Hogyan és hol érem el leghatásosabban őket?

Milyen reklámfelületet érdemes választani?

3. Mi jár a vevők fejében?

Milyen szavak lesznek rájuk hat��ssal. Mi az, ami felkelti a figyelmüket?

Mi volt az, ami eddig hidegen hagyta őket?

Ha ezt a három pontot figyelmen kívül hagyja, reklámja ablakon kidobott pénz lesz

A reklám mellé célszer���� olyan megoldásokat keresni, amivel új vevőit k����pes lesz megtartani. Erre számtalan lehetőség kínálkozik: ajándékok, speciális kedvezmények, egyedi csomag ajánlatok, meglepetések, stb.

De egyik módszer sem n������lkülözheti a kedvességet, atörődést! Ezek olyan plusz értéket adnak a termékéhez, üzletéhez, szolgáltatásához, amit a vevők értékelnek. Érzelmi kötődés épül ki bennük.

Ez az egyediség, a személyes szimpátia, a kisvállalkozók egyik nagy fegyvere a multik személytelen, drasztikus árharcával szemben.

Hogyan építsen márkát, hogy magasabb áron tudjon értékesíteni?

A jó hírnév olyan, mint egy drága ékszer – vagy talán még értékesebb, hiszen pénzen nem megvásárolható, mondta Szókratész 2400 évvel ezelőtt. Ha pedig megvenni nem lehet, meg kell teremteni!

Ma már nem csak embereknek, hanem a vállalatoknak is lehet “személyisége” – sőt, kell is, hogy legyen, ha lépést akarnak tartani a piaci fejlődéssel. Egyáltalán nem mellékes, hogy egy cégnek mennyire sikerül egyedi, szerethető képet kialakítani magáról a közvéleményben.

A személyes viszony rendkív��l fontos az üzleti világban. Létfontosságú, hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, milyen asszociációkat és érzelmeket kapcsolnak hozzá, és ez hogyan befolyásolja magatartásukat: növeli-e elégedettségüket, lojalitásukat, vagy ellenkezőleg, inkább a versenytársakhoz pártolnak.

Vállalkozása zökkenőmentes működése érdekében fontos, hogy mit gondolnak az emberek a Ön cégéről. Mi a véleményük termékeiről, cége piaci helyzet��ről és megbízhatóságáról? Vajon szeretnének-e ott dolgozni? Ajánlják-e barátaiknak, ismerőseiknek?

A márkaépítés valójában egy mentális és érzelmi játék, ahol az emberek jóindulatának megnyerése a cél. Ehhez biztosítani kell, hogy a vásárló értéket kapjon, és ezt állandóan kommunikálni kell.

 

Hogyan érheti el, hogy a márkája segíts��gével magasabb áron tudjon értékesíteni?

1. Különböztesse meg magát másoktól!

Ezt egyesek csak árakkal teszik. Helyette inkább adjon plusz értéket pl: minőséget, kedvességet, figyelmességet, gyorsaságot vagy élményt, ami a termékéhez szolg��ltatásához kapcsolódik.

2. Ezt hangsúlyozza reklámjaiban – RENDSZERESEN!

3. Legyen a márkának személyisége: (személy, állat, jelkép), ami összhangban van a mondanivalóval

4. Társuljon hozz�� ígéret és garancia. Milyen haszna lesz a vevőnek, ha ezt választja, hogyan kerülheti el a kudarcot?

5. Minden reklámanyag egységes legyen!

+ 1 fontos tanács: Ha ��n a vállalkozás vezetője, ����n az élő márka. Tartsa magát magas színvonalon, és várja ezt el munkatársaitól is. Különben az első 5 pont értelmét veszti.

Miért fontos a vállalati hírnév?(PR)

A Reputation Institute 2013-as felmérése szerint, amelyben 55.000 fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, az emberek 60%-ban az alapján hoznak döntéseket, hogy milyen véleményünk van ��ltalában az adott cégről, ����s csak 40%-ban döntenek a konkrét termékről vagy szolgáltatásról alkotott vélem��ny alapján. Így hát nem meglepő, hogy az okos vállalatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó hírnévvel rendelkezzenek.

 A hírnév négy meghatározója

– hitelesség

– megbízhatóság

– szavahihetőség

– felelősségteljesség

Mindez megjelenik a PR általánosan elfogadott jelmondatában is: „Tégy jót ��s beszélj róla”, hogy kialakuljon rólad másokban az a kép, amit szeretnél.

A tiszteletre méltó teljesítmény az a „jó”, ami köztiszteletet eredményez. De csak

akkor, ha erről a köz tud, vagyis „beszélj��������� róla.

A híradáshoz legtöbbször a m��dia szükséges.

Az így kialakult kép (image/imázs) a pozitív közvéleked��s, ami a bizalom, a j�� hírnév

alapfeltétele. A hírnév menedzselése érdekében szükséges tehát megérteni, hogy a hírnév két dolgon múlik: mit csinálunk, és mit mondanak rólunk, mit mondunk magunkról.

Sok kutatás és elemzés bizonyítja, hogy a pozitív hírnév tőke, a legértékesebb vagyontárgy személyek és szervezetek számára egyaránt. Ez az, ami növeli a versenyképességet ,növekvő szerepet játszik a termékelad����sokban, hosszú távú szerepet játszik a részvények/��rtékpapírok teljesítményében.

Míg a termékek/szolgáltatások utánozhatók, a pénzügyi teljesítmény lekörözhető, addig a vállalat iránti bizalom, a hosszú idő alatt, tiszteletre méltó teljesítménnyel, viselkedéssel kivívott jó hírnév utánozhatatlanul nagy előnyt adhat az adott vállalatnak.